söndag 8 november 2009

"Varför är du så negativ mot husflugan?"

Jag tror att min mor saknar Gullan, vår numera döda hamster. Hon har nämligen fattat tycke för en fluga som bott i vårt hus i vad jag tror har hunnit bli två månader. Det är vår husfluga som hon gärna skulle vilja få tam, och hon blir väldigt nöjd när den är i närheten av henne.

Jag, som inte gillar flugor särskilt mycket mer än andra insekter, funderar på hur jag skulle kunna bli av med den på bästa sätt. Samtidigt är det lite gulligt när mamma blir så glad.

3 kommentarer:

  1. Naaw, bättre med en husfluga än en husspindel iaf...

    SvaraRadera
  2. Så.. Om jag ser en fluga hos er, då ska jag _inte_ försöka mörda den?

    SvaraRadera
  3. Jo, jag måste hålla med. En husspindel vore inte trevlig. Finns nog ingen risk eftersom mamma är ganska rädd för dem.

    Hehe, precis. Inte mörda, men du kan få vifta bort den.

    SvaraRadera