onsdag 18 november 2009

Förslag: Vad sägs om en klädbytardag?

Jag har väldigt mycket kläder. Det beror dels på att jag gillar att spara saker (något jag har efter far min), och dels för att jag tycker om kläder.

Jag har under 2009 inte köpt så mycket nytt. En skjorta i Paris, en kjol, en klänning och ett linne i Stockholm, en vårjacka, en t-shirt, ett par byxor, en star wars-klänning och studentklänning här hemma, balklänning i Piteå och en sjal i London. Jag tror det är allt. Jag har lagt mina pengar på resor det här året. För jag tycker om att resa. Lägg till ett n i det och du får ordet rensa.

Att rensa bland mina kläder är en syssla som jag har en hat/kärleksrelation till. Jag tycker om att gå igenom och organisera. Jag tycker inte om att skiljas från kära gamla minnen. För i kläder sitter många minnen.

Då min farfar dog klädde jag mig i samma kläder som jag hade den dagen han dog, i tre dagar. Jag tänkte att världen förändrades lite, lite mindre om jag gjorde så. (Tänk då på att jag ofta inte bär samma klädkombination två dagar i rad)

Nu rensar jag i min garderob, och det blir nog en del som ska flytta hemifrån. Dessa plagg vill nu gärna hitta en ny ägare och det är här ni kommer in! Jag föreslår att vi alla rensar våra garderober och då detta är gjort så håller jag i en klädbytarkväll. Vad sägs om detta?

3 kommentarer:

  1. Det låter najs! Fast jag får nog tyvärr inte plats i tex dina kläder >_<

    SvaraRadera
  2. Jag har ju kläder i alla möjliga storlekar. Har mycket i L också

    SvaraRadera
  3. Det låter faktiskt trevligt. Tyvärr kanske jag inte har något att rensa ur min garderob, men kika in i den kan jag göra.

    SvaraRadera