tisdag 3 november 2009

Jennifer




Jag är överkänslig mot, typ, alla insektsbett. Alla jag har stött på, åtminstone.

Jag har en musiksmak som alla kan intyga om är lite skum, men framförallt väldigt varierande.

Jag har aldrig samma lösenord till olika sidor, och inte för att det är mer säkert, utan för att jag gillar variationen.


Jag har väldigt nyligen kunnat lägga till ännu ett smeknamn, Jenkan som är i gott sällskap med Peppar, Jennki och Bänken.

Jag anser mig vara ensambarn, och känner mig som det, även om jag (snart) har två syskon...

.. Eller kanske tre?

Jag avskyr hycklare, men kan själv vara en ibland. Se, hyckleri redan där.

Jag läser nog 3000 sidor per år. Minst.

Jag föredrar att skapa mina egna problem, istället för att låta problemen hitta mig. Detta är inget jag rekomenderar, då det är väldigt problematiskt (ser ni vad jag gjorde där?)

Jag har migrän så ofta så att det har lett till IG-varningar förr i tiden.

Jag gillar att syssla med flera saker samtidigt.

Jag gillar planeringar mer än själva utförandet.

Jag kan inte skrika utan anledning.

Jag gillar att dygna, bara för att kunna vakna av mig själv vid halv fem tiden.

Jag är livrädd för duvor.

Jag har aldrig tyckt om pulvermos.

Jag tror jag vill bli socinom, även om jag helst inte vill jobba på socialtjänsten.

Jag är övertygad om att om jag inte fortsätter plugga efter skolan, så kommer jag aldrig återvända till det.

Jag är osäker på att jag kommer komma in på universitetet, i alla fall den utbildningen jag vill ha (socionom)

Jag har svårt att se mitt riktiga liv framför mig efter 20, det blir svart, det blir ouppnåligt.

.. Jag har inte självmordstankar, även om jag tycker om att leka med tanken att dö.

Jag tycker att musikallåtar är de mest kraftfulla.

Jag tror att jag aldrig kommer få tillbaka det tjocka, fina håret jag hade innan jag blonderade det.

Jag kan hela texten till Guldet Blev Till Sand, och har kunnat den sen jag var.. Nio, kanske?

Jag brukade sjunga lasarettvisan för fröknarna på mitt andra dagis så att de började gråta.

Jag visste inte vad som var höger och var som var vänster förrän jag gick i tvåan, efter att ha spelat Twister ett visst antal gånger.

Jag är övertygad om att det kommer bli löjligt lätt att se vem som skriver vad i den här bloggen, så pass lätt att det inte ens kommer vara nödvändigt att använda sig av namn.

Jag har nästan alltid fåniga ringsignaler.

Jag tror på ett liv efter den här röran.

Jag är Kristen, vilket kanske förklarar tron på livet efter döden.

Jag tror på änglar, och att vi alla har en.

Jag tror på att "den rätte" finns för alla, men att man mycket väl klarar sig bra med en 9a, 8a, 7a och till och med en 6a.

Jag vill verkligen bli rik.

Jag gillar läsa bröllopstidningar och vika för kanterna för att markera sidor där jag hittat någonting intressant.

Jag gillar att flyga, faktum är att jag älskar det. Speciellt flygplatserna.

Jag har svårt att verkligen fastna för en serie, tv-serie då.

Jag gillar sitta och mysa på biblioteket, en av de få platserna förutom i hemmet jag faktiskt trivs med att vara ensam.

Jag äter inte lunch på skolan om jag inte har någon att stå i kö med, och såklart sitta med.

Jag kan väldigt random saker.

Jag blir irriterad när folk saknar allmänbildning. Riktigt irriterad.

Jag är Folkpartist till min fars förtvivlan.

Jag håller dock inte med att man skall sjunga "we shall overcome" i tid och otid.

Jag dansar när jag är ensam, sjunger också om volymen är nog hög för att jag inte ska höra mig själv mer än låten.

Jag försöker mest desperat bli vän med de som inte riktigt släpper in mig, än de som faktiskt betyder mest för mig.

.. Jag skäms över detta.

.. Jag gör det för att övertyga mig själv att jag är en person man vill vara med.

Jag kom komma på mig själv att spela ut små scener, och sedan möta den frågande blicken från personen framför mig på bussen/tunnelbanan.

Jag älskar Harry Potter, och kan mer än det som nämns i böckerna.

Jag gillar läsa Twilight, men det är knappast något litturärt mästerverk. Inte heller är filmen så mycket att hurra för, men även den har nog sin charm.

Jag tror Edward visar många tecken på att vara en aggressiv pojkvän som lika gärna klipper till Bella på käften mellan raderna. Ni vet att det stämmer. Kom igen.

Jag tror aldrig att jag kommer bli "en slagen kvinna". På allvar, jag tror verkligen inte att jag kommer bli det. Jag går innan slaget kommer.

Jag gillar lära känna folk över nätet, för att se att jag faktiskt kan skaffa mig lite vänner på egen hand.

Jag gör oftast det mesta i sista sekund.

Jag älskar musik, men är väldigt omusikalisk.

Jag tror jag har PCO

Jag tror att alla har kontroll över sitt liv, det gäller bara att inse det själv.

.. Jag tror även att man inte bör tycka synd om knarkare, alkoholister eller andra missbrukare.

Jag tror många gånger att jag skulle kunna vara en bättre vän än vad jag är.

Jag tycker att man själv gör val i livet, andra gör väldigt sällan dem åt en.

Jag köper mina böcker i 99% av fallen på Pocketshop, butiken på plattan i Stockholm.

Jag har gått från att aldrig gråta, till att gråta för minsta lilla.

Jag vill nog ha ett chokladbarn.

Jag vill helst inte ha ett blondt barn, och det är inte för att jag inte tycker om dem, utan för att jag vill ha ett barn som ser exotiskt ut.

.. Chanserna för att blondt barn är dock rätt små, då jag dras till killar med brunt hår och själv har rätt mörka färger.

Jag tycker att flickebarn är mycket sötare än pojkar, när de är små. Ganska långt upp i åldrarna.

Jag gillar de små sakerna i livet, de små gesterna.

Jag avskyr ouppfostrade ungar.

Jag kan vara väldigt ekonomisk när det väl gäller.

Jag försöker vara ekonomisk så ofta som möjligt.

Jag har fortfarande inte sett mitt favoritband, Avenged Sevenfold, live.

Jag vill besöka Hong Kong.

Jag vill besöka Bondi Beach i Australien.

Jag rollar. Vet du inte vad det är behöver du inte fråga.

Jag vill ha en hund när jag har tid för en.

Jag har en vana att se framför mig hur jag river sönder en människa, om jag är irriterad på denna människa. Detta gör jag för att sedan le besvärat och inte göra ett skit.

Jag vill slåss, bara för att det är så befriande och så väldans längesen.

Jag lyssnar helst på låtar som stämmer in i mitt rollande eller mitt liv, allt annat brukar inte fastna lika bra.

Jag sitter framför datorn alldeles för mycket.

Jag har troligen skrivit mer här än vad som var tänkt.

Jag har en mamma och en pappa, och en x-tra mamma + syster och en halvbror som kletade snor på mig, och en till på väg, som jag hoppas kommer på min 18års dag då han är beräknad.

Jag har förut funderat över hur mycket pappa egentligen älskade mig.

Jag trodde jag var adopterad efter att ha läst Änglamakerskans dotter, helt övertygad om det.

Jag blev sur på mamma när jag var liten över att hon inte hade fått barn med en svart man.

Jag tror min första förälskelse var en pappa av en av flickorna på mitt dagis, han var från Kuba och svart som natten (därav det jag nämnde ovan).

.. Jag tror dock att min tur i kärlek var lika stor som den var då, inte särskilt alltså.

Jag tycker Disney klassiker troligen är de bästa filmerna som har gjorts, och deras soundtrack sviker aldrig.

Jag önskar jag var smal.

Jag önskar jag var smal för att veta hur det känns (och för att skaffa den klädstil jag vill ha).

Jag vill ha större bröst för att magen ska verka mindre.

Jag skulle göra en fettsugning ifall jag fick den betalad för mig.

Jag tror både på godheten i människor, och grymheten som vi visar upp ibland mycket väl kan vara obotlig för många.

Jag vet att jag har upplevt trauman som jag sedan trängt undan.

Jag vet att jag har trängt undan nästan hela perioden i mitt liv då mamma var utbränd.

Jag ljuger ibland bara för att jag har blivit rätt så bra på det.

Jag är glad över att Jörgen dock upp i mitt och mammas liv av två anledningar:
a) Jag blev starkare.
b) Jag fick det bekräftat att jag är en bra människokännare.

Jag ska sluta skriva den här listan nu.

2 kommentarer:

  1. Jag känner igen mig i väldigt många av de här sakerna. Ifall du undrade.
    Och du är en bra vän, en riktigt bra vän.

    SvaraRadera
  2. Väldigt lång lista. Väl värt väntan. Jag finns här när du vill, kom ihåg det.

    SvaraRadera