fredag 27 november 2009

Vardagen tog en paus

Det blev en långhelg för oss bloggare, men nu är vi tillbaka igen. Helgen var ur min synvinkel en av de bättre helgerna jag haft på länge. Shopping, vänner, stor stad och musik är bra för min själ. Jag älskade konserten och hoppas att tvillingarna vill komma hit snart igen.

Musik är som sagt bra för mig vilket motiverade mig till att, efter en lite obekväm tågresa och två lektioner, ställa mig i kylan och köa för att få använda öronen ännu mer. Det enda jag kommer att säga är att Winnerbäck är en man som hittills aldrig gjort mig besviken och alltså hade jag en alldeles underbar onsdagskväll.

Min dag har varit oerhört lugn. Fram till tjugo över fyra i eftermiddags så hade jag pratat med fyra personer och sagt totalt tre meningar, en handfull mm och ett hej. Det var faktiskt precis vad jag önskade, att sitta på biblioteket i fyra och en halv timme.

Klockan tjugo över fyra blev det fullt kaos när det skulle bakas pepparkakor. Medan degen blev plattare och plattare stod jag och funderade på allt roligt man skulle kunna göra med den. Det blev inte så många roliga figurer men jag fick till ett par stövlar, en hoppande gubbe och några krigsoffer.
Vad är det roligaste, mest kreativa, som du har bakat?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar