torsdag 5 november 2009

Klocka: 02:33. Timer: 04:40:00. Alarm: 07:13

Det här med att sova är inte riktigt för mig. Jag får mer ångest (om jag nu ska kalla det det) över att vakna vid lunchtid än vad jag får över att sitta uppe så länge att jag blir bländad av solen.

Det är egentligen mest det här med att somna och vakna som skapar problem hos mig. Jag måste vakna vid rätt tidpunkt för att känna att det är skönt. Den här tidpunkten varierar, men någonstans mellan nio och halv tio skulle kännas bra på helger.

Att somna är inte heller min starka sida. En fråga som hängt med mig sedan jag var ganska liten är varför man måste gå och lägga sig om man inte känner att man vill eller kommer att sova. Här skulle jag vilja komma med argumentet att det är lika bra att vara vaken och få något gjort istället. Problemet är att jag ytterst sällan får någonting gjort den här tiden på dygnet, vilket gör hela argumentet väldigt onödigt.

Om jag kunde sova endast fyra timmar och vakna utvilad vore det perfekt. Om jag kunde somna i tid någon gång vore det bra. Om jag kunde vakna utvilad åtminstone en dag den här veckan vore jag tacksam.

Sov gott, vänner och fiender.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar