onsdag 4 november 2009

Idag hände det!

Jag har ätit flortabletter sedan mitt femåriga jag fick den ordnationen av min tandläkare. De små tabletterna har hängt med mig i 14 år och jag har problem att somna om jag inte har en tablett i munnen. Detta har lett till otaliga konstiga vita fläckar på min kudde genom åren. Det är alltså då jag har råkat dregla flor i sömnen.

Jag har för det mesta haft den helt vanliga mintsmaken på de små runda pillerna. Fast smultron, svartvinbär, lakrits och banan har väl fått prova lyckan då jag velat krydda tillvaron lite. Svartvinbärssmaken hängde med ganska länge under mellanstadiet för att bli ersatt av mint i högstadiet.

Nu använder jag sedan några månader tillbaka den nya smaken citron. Jag tycker om den för att den påminner mig om godis jag åt som barn.

Jag hade dock kvar en tablett av mintsmaken då jag köpte citronburken. Och varför först äta upp minttabletten då man kan få en spännande överraskning? Jag satte alltså ner minttabletten i citronburken och skakade om. Eftersom alla piller har samma form och färg hade jag ingen aning om vilket som var mintsmaken. Det var bara att vänta och se.

Nu är mer än halva burken slut och jag började bli orolig att jag ätit upp mintpillret utan att tänka på det. Det var då det inträffade!

Imorse då jag skulle iväg och övningsköra så hade jag lite bråttom att göra mig iordning. Jag slängde på mig kläderna och stack in tandborsten i munnen. Efter det stoppade jag in ett litet, vitt piller i munnen. Jag förväntade mig att citrussmaken snabbt skulle infinna sig. Men till min förvåning var det just minttabletten som gav sig tillkänna.

Dagen blev genast snäppet bättre.

1 kommentar:

  1. Det är de små sakerna som gör det. Som en minttablett man har väntat på i år och dar.

    SvaraRadera