torsdag 5 november 2009

Höst


Tänk om jag hade en liten, liten apa... Nej, vänta lite... Nu blev det fel.

Det är november och fortfarande plusgrader utomhus. Snön har inte lagt sig än, även om den gjort sig påmind ett par gånger. Det är jag ganska tacksam för av de enkla anledningarna att jag tycker om att ha på mig höstkläder och att kunna cykla.

Egentligen så borde snön ha lagt sig nu, det är ju trots allt november och vi bor ganska långt norrut. Klimatförändringen gör sig påmind. Ur mitt korttidperspektiv är det skönt.

Hösten är härligt för man ses inte som konstig om man har på sig kofta, väntar, mössa, halsduk, tjocksockar och en varmare jacka. Det är helt okej att sitta inne på kvällarna med en varm kopp thé/choklad i soffan under en filt och läsa en god bok/se en film. Under sommaren är det inte acceptabelt. (Jag skulle dock inte ha något emot att göra dessa saker på sommaren...)

Fast ärligt talat är inte den här höstperioden, när alla löv ligger och ruttnar på marken och det är mörkt och rått, särskilt rolig. Jag vill ha vitt, glittrande snö!


2 kommentarer:

  1. Den här delen av hösten har sin charm, tycker jag. När det blåser så att ens inälvor fryser och man inser att man dragit med sig alla blöta löv in.

    SvaraRadera