torsdag 10 december 2009

Now the girl is stressed.

Jag gillar verkligen Monster plattan med Lady Gaga, men det är nog för att jag blir poppigare och poppigare för varje år som går. Men det gäller inte nutids-pop egentligen, utan även.. Lite längre bak i tiden.

Men det var inte vad jag hade tänkt att skriva om, men min dåliga vana att börja svammmla gör sig så fint påmind.

HUR SOM HELST. Jag har sett säsongsavslutningen av Glee nu, och jäklar, det är alldeles för långt till April! Det var inte ens mitt favoritavsnitt, men, jag vill se mer, och nu måste jag vänta så djävulskt länge tills jag kan det. Kommer säkert se om flera avsnitt, som jag har gjort med Big Bang Theory (se det). Sheldon är lite kärlek, som jag tror Emilia sa, han är missplacerad på jorden.

Det här blev verkligen hoppigt, för jag hade tänkt skriva lite om stressen jag känner just nu, den stress som jag tror många känner såhär i slutet på terminen eller bara allmänt inför julen. Jag personligen måste verkligen hinna köpa mina julklappar, för jag hade tänkt att posta dem så att jag faktiskt får julklappar och födelsedagspresenter. Låter väldigt ego, men det är frustrerande när somliga tror att man kan kasta ihop det till en sak. För nä, det kan man inte. Eller jo, det kan man, men då ska det helt enkelt vara en dyr present, då har jag förstående över att det blir en och inte två julklappar/presenter. Annars: nej.

Så jag ska skicka ner presenter till Stockholm, och hoppas att de gör detsamma. Annars blir det ju verkligen ett misslyckande, och misslyckade planer tycker nog väldigt få om. Jag gör inte det, åtminstone.

För det är egentligen bara Stockholmsfamiljens julklappar jag behöver oroa mig över, för morfar och jag har nämligen en väldigt fin tradition. Någon gång i december så hämtar han upp mig efter skolan, och så går vi tillsammans och handlar julklappar åt mormor, mamma, Nenna och Anna. Sen sticker vi iväg var för sig några minuter och handlar åt varandra, och sedan tar vi kanske en fika eller någonting sådant för att avsluta vårat julhandlande.

Jag gillar den traditionen, men det kanske bara är för att jag gillar morfar. Och så gillar jag traditioner.

Win win situation.

3 kommentarer:

  1. Vilken fin tradition ni har! Det låter mycket roligare än att springa på stan flera gånger helt ensam.

    SvaraRadera
  2. Jag minns att jag var avundsjuk för att du fick ledigt från skolan en eftermiddag för er fina tradition. Du har tur som har en sån fin morfar :)

    SvaraRadera
  3. Fick jag? Haha, det har jag helt glömt bort. Men jag antar det var mellanstadiet, och då fick man ledigt för allt möjligt :)

    Jag gillar både traditionen och morfar :)

    SvaraRadera