lördag 12 december 2009

grbrjgnalhiheghe?


Allvarligt talat, om man nu kör på någon så har man väl åtminstone vett nog att stanna bilen? Jag tycker inte ursäkten "han/hon blev nog så chockad så.." är godtagbar. För man kan annars vända tillbaka, för när någon är påkörd brukar det ändå ta sin lilla tid innan ambulansen kommer fram. I det här fallet hade personen minst tio minuter på sig att ta sig tillbaka, faktiskt.

Om man nu inte hinner tillbaka, då bör det vara rätt lätt att veta vilket sjukhus personen ifråga skulle kunna ha åkt till, och då kan man åka dit. Vad i helvete, ansvar? Medmänskligt ansvar, ditt lilla pucko?

Och förresten. Man stannar inte, och låter personerna börja gå över vägen, för att sedan gasa på.

Puckots körkort borde rivas itu, och sedan tycker jag att några droppar arsenik i maten kommer göra det lilla puckot gott.

Förresten, mamma blev påkörd idag.

5 kommentarer:

  1. Stannade människan inte ens? Vad är det för sätt? Grrr, säger jag. Grrr!

    SvaraRadera
  2. Dålig stil! När och var hände det?

    SvaraRadera
  3. Utanför ESF kyrkan vid tre tiden.

    SvaraRadera
  4. Fan, smitning 'r ju ett brott!

    *det 'r n[got fel p[ n[gra av mina tangenter...vafan(

    SvaraRadera
  5. Brott indeed. Tyvärr antar jag att det är svårt att fälla människan för det.

    Snygga tecken, verkligen. Jag har helt glömt hur man fixar sånt där, det är onekligen irriterande.

    SvaraRadera