lördag 5 december 2009

Jag vaknade med ett ryck

"VAD ÄR KLOCKAN?!"

Tanken slog ner som en blixt i mig och avbröt friden som bara minuter tidigare huserat min kropp. Med blinda sömndruckna ögon började jag söka efter mobilen. Även om det mest var handen som utförde något arbete.

"Ställde jag inte klockan på tio? Var har jag lagt mobilen?"

Efter en del fumlande så hittades den magiska lilla apparaturen under min kudde. Jag hade alltså tryckt av alarmet och lagt den nära till hands för att kunna svara om någon vänlig (eller ovänlig) själv fick för sig att ringa.

"Bara fem minuter till, sen kliver jag upp"

Det är inte bara SL som kan trolla med tiden, utan även sömnen. (Ni vet, man står och väntar på tunnelbanan, det står tåget mot Akalla ankommer om sju minuter. Det är då det händer, det magiska! sju minuter ändras inte på tre minuter, alltså borde det ha stått tio minuter från början, men SL lyckas styra tiden! Är det inte magiskt?) Även drömmarnas land lyckas ändra tidsuppfattningen. Fem minuter blev till två timmar.

Som tur var så är det lördag och kvällen innan spenderades med Elin och Ingi. Det blev en tre timmar lång diskussion om miljöpåverkan av höjd bensinskatt. Pust.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar