onsdag 17 februari 2010

Stan.

Jag trodde grymt länge att låten Stan med Eminem, brevet som han... rappar upp?, var från ett riktigt fan. Alltså att hela händelsen hade hänt.
Idag fick jag reda på att detta tydligen inte stämmer, och jag blev inte lite besviken. Jag tycker fortfarande om låten trots att han inte bara samplade Dido utan lät hon vara med och sjunga. Brukade kalla henne för Dildo (otroligt moget, jag vet) förut, för att liksom nedvärdera henne på något sätt.

Hur som helst. Jag sitter här och är besviken nu. Låten är inte på riktigt, och då blev den inte lika skrämmande. Även om jag nu inte tvivlar på att alla artister (förutom den där bebis-pojken som jag såg på Mtv idag, för han har inga fan över huvud taget) har såna fan.


Vet ni vem mer som inte har några fan? Bakpulvret.
Allvarligt talat, lägg av med att slänga alla andra under bussen för att du inte klarar av en mindre kris. Sätt dig ner, gör din del av jobbet, och för alla Gudars örons skull, var tyst en sekund?

Jag vet ett Bakpulver online också, som inte heller har lärt sig när man ska vara tyst och låta folk vara.

HUR SOM HELST. När jag ändå är på G och klagar som bara den, så kan jag passa på att klaga på den där utbildningsmässan. Vad fan? Det enda universitetet jag hade velat att prata lite mera med, fanns inte ens där. Höjdpunkten var väl Tomas DeLiva, och så bra var han inte.
... Visste du att Thomas DiLeva föddes som Sven Thomas Magnusson och att hans son heter Cosmos?

Dagen har varit seg. Först av allt hatar jag när andra får reda på att man inte har gjort det man ska, i det här fallet gällande radioprojektet, och det blev pinsamt uppenbart då våran grupp inte ens kunde ha ett genrep. Men i alla fall, somliga hade inte tid att stanna kvar efter skolan, så jag har redigerat intervjun. Det var inte som att det tog så himla lång tid heller?

Jag har aldrig sett på curling så länge som jag såg på det idag.
... Visste du att curling brukar liknas vid schack på is (troligen därför jag inte tycker om det) och att ordet kommer från engelskans ord "rotation"?


Faktan om Curling visste jag faktiskt inte själv, innan. Men nu vet jag. Men jag tyckte hela världen borde få veta det.

1 kommentar:

  1. Och jag som var helt övertygad om att du skrivit ett inlägg om att du var på stan.

    SvaraRadera