fredag 5 februari 2010

En dag på kontoret.

Plötsligt fick jag ett illande sug efter att börja jobba på ett kontor, jag vet dock inte varför, men jag vill jobba på kontor.

Eller rättare sagt vill jag jobba på ett kontor som är illusion av ett jobb. Ni vet, som i många tv-serier. IBLAND så händer det att någon faktiskt gör någonting på detta jobb, men för det mesta handlar det om att bara sitta i sina kontorsstolar och se cool ut medans man skvallrar om vem som sexar med chefen. Ja, det och en massa djävulskt flörtande med arbetskamraterna.

Dessutom vill jag passa på att berätta att jag är väldigt säker på att jag får ett högt betyg på samhälls B provet jag hade idag.

Sedan vill jag informera om att ni bör följa Johannas kampanj om att typ.. Prata på bussen? Jag ska förklara det för er:
Ni vet när folk ska kliva av och överdrivet visar att "bara så du vet, jag ska av här" men absolut inte säger det? Well, då ska ni helt enkelt inte flytta er förrän de säger att de ska kliva av. ELLER så kan ni fråga ifall de ska av, men absolut inte flytta på dig förrän några ord har yttrats.

Det var allt. Nu ger jag nog upp med the fuckin' data som ska vara inne på måndag (!). Men seriöst, jag får krupp, tabeller hit och tabeller dit. Känns så djävulskt onödigt när sidan ändå ser bra ut? JAG HAR MUSIK, WHAT THE FUCK?

Moget inlägg det här, det kan jag medge.

VET NI VÄRSTA GREJEN?

Jag mailade Nyamko Sabuni för två dagar sen! Det kändes så stort, så stort att jag skaffade en vuxenmail. Yep, för vuxna grejer (nej, inte nu vrida om mina ord) på jsjodinstromback@hotmail.com

För jag är vuxen.

3 kommentarer:

  1. Det var värst! Vad mailade du henne om?

    SvaraRadera
  2. Undrar också om mailet, spännande!

    Angående kliva-av-buss-pratet, vad är det för fel med att använda kroppsspråket? Det funkar ju uppenbarligen.

    SvaraRadera
  3. Mailet är troligen officiella handlingar ;)

    Nej men, haha, ska inte tvinga er att googla det eller något. Det handlar om vårat radioprojekt.

    Kroppspråket fungerar fint, men våra undvika att prata med varandra? Det känns lite som att vi svenskar, för att generalisera, försöker undvika att prata i de flesta situationer. Och man bör sluta med det.

    SvaraRadera