fredag 19 februari 2010

Jag blir oinspirerad och ledsen av kraven och stressen

Herr Winnerbäck säger det alltid bäst så det är lika bra att citera och förstå istället för att fundera och hitta på. Oinspirerad är ordet.

Det som gjort min helt vanliga torsdag lite extra speciell är något så simpelt som min jacka. Fickorna på jackan är ganska stora och lätta att komma åt, även med vantar. Dessutom är det ett fantastiskt... samspel mellan min vänstra ytterficka och innerfickan. Musikspelaren ligger alltid i innerfickan, och eftersom fickorna är så fantastiska kan jag helt enkelt sticka in hela handen i ytterfickan för att byta låt. Så kommer vi alltså till dagens upptäckt: Tyget som gör de båda fickorna till just två fickor är så pass tunt att om jag tar av mig vanten kan jag inte bara byta låt utan också ändra volymen. Allt detta utan att öppna jackan, det gör mig till en varmare människa.

Förresten fick jag en stor, varm kram imorse. Den var nog bättre än mina fickor.

2 kommentarer:

  1. Mäkta imponerande fickor, med andra ord.

    SvaraRadera
  2. De är alldeles alldeles... underbara. Som en bal på slottet.

    SvaraRadera