lördag 16 januari 2010

Rent hus

Jag har tvättat all min tvätt idag, det blev sex fulla maskiner. Det beror mest på att jag inte tvättat sedan december och jag har haft besökare som använt lakan och handdukar. Så idag har jag tvättat väldigt mycket och manglat.

Jag tycker om att mangla, det är behagligt. Jag tycker också om att städa, det har jag också gjort ikväll. Att skrubba bort smuts från disken med en hård svamp och att känna lukten av mitt underbara diskmedel (det luktar smultron och är miljövänligt!).

Därför hat jag planerat in städning för imorgon också.

Ellens att göra lista:
  • 09.30 Träna
  • Besöka biblioteket och låna böckerna jag behöver för litteraturkursen
  • Köpa en ny diskborste
  • Övningsköra
  • Handla med mor och far
  • Dammsuga lägenheten
  • Vaska badrummet
  • Rengöra toaletten och handfatet
  • Rengöra kylskåpet
  • Laga middag (Honungsrostad kyckling med potatisgratäng)
  • Umgås med mina middagsgäster (Elin, Ony, Ingi och Jennki)
Tycker dagen ser härlig ut. Nu ska jag återvända till disken.

1 kommentar:

  1. Bra att du är så motiverad. Jag måste också ta tag i städning i veckan, dammtorkning och sortering av onödiga saker för att vara exakt.
    Hoppas morgondagen blir finfin.

    SvaraRadera