söndag 19 december 2010

Glenn Beck.

Jag har verkligen snabbt börjat avsky den här mannen. För jag kände, som svensk och så, inte till hans existens förrän en dag sen. Eller, namnet lät bekant, men jag hade ingen aning varför.

Det är en sak att ha helt sjuka åsikter, man ska kunna göra sig till en idiot om man vill. Men kan man åtminstone inte låtsas att man har någonting som stödjer sina teorier? Att påstå att Sverige har en brottsrubicering som kallas för "överrasknings sex" är bara vidrigt.

Vad som är ännu vidrigare är att han menar att det finns en mall för hur våldtäktsoffer beter sig, och att ens politiska läggning skulle vara relevant. GAH, jag vill inte önska någon en våldtäkt, men.. Med Glenn Beck, då är det nära.

Nu ska alla hålla med om vilken vidrig människa Glenn Beck är.

-

Men nu, någonting lite roligare än Glenn Beck. Min önskelista, tänkte jag. Har en vana att sprida den även till folk som inte ska köpa någonting åt mig. OCH JA, DET ÄR HELT OKEJ HA EN ÖNSKELISTA FAST MAN SNART ÄR NITTON. En önskelista är awesome, det finns inga gränser (men om man faktiskt vill ha någonting från den så bör man vara en gnutta realistisk).

Böcker
Krig och Fred av Leo Tolstoj

Presentkort
Lindex
Cubus
Åhléns
Pocketshop
IKEA

Smink och Parfym
(VARFÖR KAN JAG INTE KLISTRA IN DIREKT FRÅN LISTAN?!)
Läppstiften "Devil" och "China Red" från Make-up store
Ange ou Demon le Secret (Givenchy)
DKNY Delicious (DKNY, obviously)
Notorious (Ralph Lauren)
Cinéma (YSL)

Och eftersom jag inte kan klistra in allt, orkar jag inte med att skriva allt. Det är tragiskt, men jag hoppas att vi alla kan komma över det.

Sen är det en radda med kläder som strumpor, leggings och sånt. Och efter det väldigt många Disney-filmer. Och till sist, körlektioner.


Jag ser fram emot julen, även om det kommer bli konstigt att fira det helt utan föräldrar. Men ett par morföräldrar och en hund, som inte verkar förstå att han är för stor att sitta i ens knä, går nog fint det med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar