måndag 22 mars 2010

Om andra platser

Vi firar tresiffrigt nu. 100 inlägg alltså. Jag firar med att vara uppe extra länge, något som jag kommer att ångra när benen ska svänga över sängkanten och fötterna ta i det kalla golvet om ganska exakt fem timmar.

Med anledning av att jag snart kommer att ta studenten, och göra något lite vettigare av det liv jag har skapat, försöker jag planera så mycket som möjligt. En flyttbil är nästan redo att ta mig till en ny stad och i och med det bör jag bestämma vad som ska lämnas kvar här. Listan är inte lång - än. Det enda jag vet att jag vill ta med mig är mina fotoalbum. Det är något med album som gör att jag verkligen vill titta i dem, gärna tillsammans med någon annan. De känns hemtrevliga och gör att jag har några minnen med mig trots att jag är på en ny plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar