måndag 13 juni 2011

Hemma

Jag har åkt hem till söder i en vecka, min lillebror har följt med och han bjuder mig och vår storebror på Linkin Parks konsert i Globen imorgon. Jag följer mest med för att lillebror ska ha sällskap. (Fast någonstans i mig finns ju fjortonåringen som lyssnade på dem...)

När jag satt på pendeln hem så sköljde känslan över mig; jag är hemma. Det har känts som att ända sedan jag flyttade ner har jag mest tänkt på det som att jag bor här men är inte hemma. Hemma är, och kommer nog alltid att vara, Luleå, men jag känner inte längre hemlängtan, för jag är hemma här också. 

Förra sommaren råkade jag på den här snigeln med ett fint skal. Här i Handen finns det tyvärr bara stora äckliga sniglar...

1 kommentar:

  1. åh, det hoppas jag med!
    vi ska bland annat till berlin, venedig, prag, wien och budapest, men inget står skrivet i sten, så att säga!

    SvaraRadera