lördag 21 augusti 2010

Efterlängtat?


"Det glader mej att hora!"
Ja, ibland får man bli glad för det lilla. Att sakna prickar ovanför bokstäverna är inte alltid bra.

Jag har tänkt på det här så länge nu (bloggandet alltså) att jag aldrig kommit till skott. Det blir bara inte. Man skulle kunna jämföra det med min packning, som inte heller riktigt blivit trots att jag flyttar på onsdag.

Jag flyttar från kommunen där de faktiskt verkar ha glömt bort vilka tider på dygnet det brukar vara mörkt. Min gata behöver lysas upp kl. 17, vägen till jobbet kring 11:30. Polisen får famla runt i mörkret hela natten lång, även om de är rädda för spöken.

Jag använder el hemma. Mycket för att titta på film. De filmer jag sett den här veckan har Warner Bros. haft ett finger eller två med i och de har ett intressant sätt att visa det på. Jag tror åtminstone att det är de, rätta mig gärna om jag har fel.
Ni känner säkert igen det när ni ser det; ett litet klipp med några hus. Bilden har någon slags orange/ljusbrun färg och den... wobblar lite. Det här får mig alltid att tänka på koncentrationsläger, för jag tycker det ser ut precis som ett sådant.

Det mest imponerande med det här inlägget är att Firefox godtog att jag skrev wobblar. Inget rött streck under! Det måste ses som en seger av något slag.

1 kommentar:

  1. Wobblar?

    Nu blev jag nyfiken på vad firefox kan tänka sig att det är.

    SvaraRadera